torsdag den 26. december 2013

Gratineret figen med gedeost og akaciehonning.

62


lavet første gang 02-09-2013






utrolig nem lille forret/dessert
tid 10 min
8 pers
8 figner skal være modne.(mærk efter i butikken de skal være bløde næsten som en moden fersken.)
8 skiver pancetta du kan også bruge bacon
ca 100g gedeost i skiver/rondeller
flydende honning, jeg bruger akaciehonning

1. sæt ovne på 200-220 grader og du kan med fordel brúge grill.
2. skær toppen af din figner ved stilken, pensle en smule på siden med honning,
svøb herefter pancetta omkring.
3.sæt herefter fignerne i ovnen på en bakke med bagepapir, (nogle lægger osten på nu, jeg venter til fignerne har været i ovnen i 5 min)
4. tag figner ud, læg osten på dryp en smule honning på, ind i ovnen igen til osten begynder at tage farve.cirka 5-6min mere.
5 tag dem ud pas på du ikke brænder dig, brug en madpenset, dryp med honning igen og server .
6. man kan også bruge mozzarella istedet for gedost, og man kan krydder med små rosenmari-kviste,det giver en rigtig god smag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar