mandag den 25. november 2013

Bamses ven kyllingen.

       lavet den 22-11-2012

nem ret at lave.
tid 10-15min 
ovntid 65min


1 stk bamses ven helst kylling , du kan også bruge luna men hun skal ikke steges, bare varmes.
100g farin
25-30g smør
2-3 fed hvidløg hakket/skalotteløg
1 håndfuld hakket purløg/forårsløg
1 dl sennep
2 store løg røde eller hvide udskåret i både
1-2 gulerødder udskåret i tern eller skiver
1 bouillon terning ( eller endnu bedre 2dl hjemmelavet fond)
1 æble eller appelsin udskåret i både
2 dl ris

1. drøn din kylling i et smurt ovnfast fad, smør sennep ud over kyllingen, drys/smør ferin
eller alm sukker ud på sennep.
fordel de hvide og de røde løg, gulerødderne æbler eller appelsin ude i siden i fadet,

2. kog 2dl vand og bland det med din bouillonterning og hæld ved.
skær din smør i tynde skiver og fordel på kyllingen, og drys med den hakket  persille og hvidløg.
drys godt med salt og en smule peber
ind i ovnen med dyret ved 180grader i 65 min.

3. efter 25min sæt en gang ris over, i 4 dl letsaltet vand 2 dl ris.

her er så den færdige kylling ( her er der 3 hvad kan jeg sige stor familie på 6)
DSC_0241

Ingen kommentarer:

Send en kommentar