søndag den 16. november 2014

Chai Masala

 Det her er så min udgave af Chai masala til mine 2 tøser
Den kan så laves på masser af måder, men det er så den her jeg er kommet frem til, 
og der er lidt bid i den.
6-8 glas.




                                                                     Du skal bruge


Kanel                   ½ dl
Peberkorn.          ½ dl
Ingefær                ½ dl
Kardemomme      ½ dl
      Nelliker               30-35 stk
Muskat                 1/3dl
Stjerne anis           1 dl

                                    Sort the/te             2½ dl      (assam  Dhelakat)
       Sukker                  2½ dl     

 Vand                      10 dl 
Mælk                       8 dl

Hæld krydderier + vand i en gryde og bring i kog, lad det småsimre i 10 min.

Tilsæt herefter den sorte the, lad den småsimre i 3 min.


Tilsæt herefter sukker og mælken, og kog hurtigt op



Tag gryden af varmen, og sigt i en fintmasket sigte 3-4 x.

hæld på egnet glas og server.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar