torsdag den 29. oktober 2015

Chili på glas


Chili på lage

meget nemt at lave.
du skal bruge.


til 400-500 gram chili
2 spsk salt
5 spsk sukker
7½ dl eddike
rene glas, jeg vasker dem , koger dem, og giver dem en skyller
med atamon.




Gør din chili klar, der er mange der renser dem for kerner, det er der ingen grund til behold dem dog de gør ingen skade, det er vel kun vigtigt at fjerne stilk og frøstol, skal du have dine chili hele så husk at prikke dem med en gaffel så lagen kan trænge ind.






kom din salt,sukker og eddike i en gryde og kog op.









Her har jeg lavet lidt af hvert, nogle med hele chili, hvidløg, skåret chili, små tomater,skalotteløg etc. man kan sikkert også komme vise krydderier i såsom tørret timian, salvie, rosmarin 





Der er så mange der smider dem (chilien) med i gryden og giver dem et kort opkog,
det sker der ikke noget ved, men det gør jeg ikke jeg heller den færdig kogte lage på glassene med det samme ,






                                   Sådan her.
                så får de den varme de skal have.
                og det er aldrig gået galt for mig.







   

luk dine glas, og de er klar på et par dage.
jeg bruger først af dem efter cirka 4-6 uger
så er de drøngode.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar